.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلستان همچنان قطب سرطان مري در جهان است

رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت: تحقيقات اخير نشان مي دهد كه از جمله مهمترين فاكتورهاي ابتلا به سرطان مري در استان، نوشيدن چاي داغ به ويژه در شرق اين منطقه است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ، شهريار سمناني افزود: از هر 100 هزار نفر در استان 25 نفر به سرطان مري مبتلا هستند كه مصرف غذاهاي سرخ و كباب شده به مقدار زياد و عدم رعايت بهداشت دهان و دندان از ديگر علل شناخته شده در بروز اين سرطان در استان گلستان است.

وي ادامه داد: بزرگترين طرح تحقيقاتي در كشور در زمينه سرطان مري از حدود پنج سال پيش با كمك مركز تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي تهران و بخش تحقيقات سرطان سازمان بهداشت جهاني در منطقه گنبد كاووس و كلاله آغاز و در اين مدت پژوهش هاي زيادي در اين زمينه انجام شده است.

سمناني اظهار داشت: دسترسي به آمار صحيح در مورد اين بيماري نخستين موفقيتي بود كه در جريان اين تحقيقات كسب شد و اين آمار نشان مي دهد كه بيماري سرطان مري نسبت به سه دهه گذشته به يك سوم كاهش پيدا كرده و اگرچه اين منطقه همچنان اصلي ترين نقطه شيوع اين بيماري در كشور به شمار مي آيد اما نسبت به گذشته از تعداد مبتلايان به آن كاسته شده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان تاكيد كرد: يكي از علل كاهش نرخ اين بيماري بهبود وضع اقتصادي مردم، ترقي شاخص هاي بهداشتي در استان، دسترسي به آب آشاميدني سالم و روش صحيح طبخ و نگهداري غذاها در سال هاي اخير است.

وي در خصوص اقدامات درماني صورت گرفته در زمينه اين بيماري تصريح كرد: راه اندازي مركز راديو تراپي و بخش شيمي درماني و تهيه دستگاه شتاب دهنده خطي كه به دنبال سفر دوم هيات دولت به استان خريداري شد از جمله اقداماتي است كه در اين مدت در زمينه درمان سرطان مري صورت گرفته است.

سمناني اظهار داشت: با استقرار دستگاه شتاب دهنده خطي، اين استان به عنوان قطب درمان سرطان مري در كشور مطرح مي شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 فروردين 1388
نوشيدن چاي داغ بايد منسوخ شود اگر چاي لب راسوزاند نبايد آنرا نوشيد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.678 seconds.